سلام به دوستان شیرازیاب ما در این مقاله میخواهیم بهترین روشها برای “تبلیغ محصول جدید” به بازار را بررسی کنیم. مهم نیست که چه محصول یا
خدمت جدیدی برای ارائه دارید، تا زمانی که راه مناسبی برای فروش و عرضه مناسب آن به بازار پیدا نکنید؛ قطعا در فروش آن شکست خواهید خورد.
اگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: تبلیغ محصول جدید در گوگل و اینترنت دیده شود.
تبلیغات محصول جدید
تبلیغ محصول جدید
در بسیاری از کلاسهایی که درباره بازاریابی و کسبوکار برگزار میشود، به شرکتکنندگان آموزش داده میشود که چگونه SWOT (نقاط قوت، نقاط ضعف،
فرصتها و تهدیدها) را تجزیه و تحلیل کنند. شما باید با نگاه به رقبای خود شروع کنید. لیستی از کسبوکارهایی که محصولات یا خدمات مشابه شما ارائه
میدهند تهیه کنید. حتی اگر فکر میکنید محصول یا خدمات شما رقیبی ندارد، خود را به جای مشتری و مصرفکننده قرار دهید و ببینید بهجای آنچه شما
ارائه میدهید، چه چیزهای دیگری هست که امکان دارد آنها به سمت خریدش بروند.
برای راهاندازی محصول یا خدمات جدید با حداقل هزینه، بر روی مشتریانی تمرکز کنید که به احتمال زیاد از شما خرید میکنند. این افراد کسانی هستند که
درحال حاضر از محصولات یا خدمات مشابه استفاده میکنند و از اینکه ویژگی تازهای به آنها اضافه شود، استقبال خواهند کرد.
هدف خود را از تولید محصول جدید مشخص کنید. هدف شما ممکن است به دست آوردن کاربر جدید و یا افزایش فروش محصول خود از طریق کاربران قدیمی
باشد. شما باید بسته به هدفی که از تولید محصول جدید دارید، استراتژی خود را تعیین کنید. مثلا اگر هدف شما از رونمایی از محصول جدید این باشد که
۱۰% از مشتریان فعلی شما محصول جدیدتان را نیز خریداری کنند، دیگر تنها درگیری کاربران جدید با محصول قبل از رونمایی از آن مفید نیست بلکه باید هم
کاربران جدید و هم مشتریان فعلی خود را با محصول جدید خود تا قبل از روز رونمایی آشنا کنید.
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
پیش از هر اقدامی برای معرفی محصول، تعیین کنید که میخواهید از طریق کدام کانال ار تباطی (تلگرام، ایمیل، اینستاگرام و …) با مخاطبان خود در ارتباط باشید. شما باید کانالهای متناسب برای آشنایی مخاطبانتان با محصول جدید را مشخص کنید. سپس برای هر کانال ارتباطی، چند معیار کلیدی تعیین کنید که نشان دهد آیا به هدف خود برای انتشار محصول جدیدتان دست یافتهاید یا خیر.
شما میتوانید برای آشنایی مشتریان قبلی خود با محصول جدیدتان، از اپلیکیشن و یا وبسایت خود استفاده کنید. در اپلیکیشن/وبسایت خود برای محصول جدید تبلیغ و ویژگیها و مزایای آن را بیان کنید.
شما باید علاقهمندیهای کاربران کانالهای ارتباطی را شناسایی کنید و محصول خود را تنها به مخاطبان واقعی خود معرفی کنید. با این کار شما یک بازاریابی هدفمند انجام دادهاید و تبلیغات خود را به جامعه هدف مشخصی نشان میدهید. بدین صورت، هزینه تبلیغاتی شما نیز کمتر میشود.
در این مرحله لازم است برای محصول یا خدمات خود یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث میشود مشتری به جای خرید از رقیب، از محصول یا خدمات شما خریداری نماید. چه سود و چه ویژگیهای بیشتری به محصول یا خدمات مورد نیاز مشتری اضافه کردهاید؟ ویژگیای که نیاز بهترین مشتریان شما را برطرف کند.
شما باید تا قبل از مرحله رونمایی از محصول جدید خود با تولید محتوای هدفمند و بامعنی در کانالهای ارتباطی، توجه مخاطبان خود را به آن محصول جلب کنید. تولید یک محتوای تاثیرگذار کاری سخت است و نباید انتظار داشته باشید که در مدت یک هفته و فقط با یک تیم یک نفره بتوانید یک محتوای خوب تولید کنید. شما باید هزینه و وقت صرف کنید تا بتوانید با تولید یک محتوای خوب در مورد محصول جدیدتان، توجه مخاطبان خود را قبل از رونمایی به آن معطوف کنید. شما باید در این محتوا به ویژگیهای محصول جدید خود و مزایایی که برای مشتریانتان دارد، بپردازید.
با توجه به هزینهای که برای ورود محصول یا خدمات خود به بازار متحمل شدید، عاقلانه نیست که بدون تست و آزمایش و همخوانی کارکرد آن با پیام بازاریابی خود آن را روانه بازار کنید. میتوانید محصول خود را در یک گروه کوچک و منتخب آزمایش کنید تا از نتایج آن مطمئن شوید. یا برای بررسی عملکرد آن از تحقیقات و مطالعات آنلاین استفاده کنید، سپس به بازاریابی ادامه داده و محصول یا خدمات را عرضه نمایید.
تولید محتوا آغازگر ارتباط شما با مخاطبانتان است و ایمیل این ارتباط را حفظ میکند. ایمیل موثرترین و کارآمدترین روش برای صحبت مستقیم با مخاطبان آنلاین است. با داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای ارسال ایمیل، میتوانید درگیری مخاطبان با محصول را تا روز رونمایی از آن حفظ کنید.
تپسل، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود در فرمتهای مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوبترین اپلیکیشنها و بازیهای موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.
برنامه زمانی برای ارسال ایمیل به مخاطبان بسیار مهم است و نباید تعداد زیادی ایمیل را بدون دستهبندی، به همه مخاطبان خود بفرستید. پیام ارسال شما باید با دریافتکننده آن متناسب و ارسال ایمیل، هدفمند باشد.
روابط عمومی نقش مهمی در عرضه یک محصول یا خدمات دارد. شما میتوانید از تاکتیکهای رسانهای و رویدادهای راهاندازی محصول یا خدمات به نحوی استفاده کنید که در شناساندن محصول خود به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید. مهم نیست از چه مسیری برای تبلیغات استفاده میکنید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید محصول یا خدمات شما آماده و در دسترس است تا بتوانید حداکثر نتیجه را از بازریابی دریافت کنید. هفتهها و ماههای اول پس از شروع بازاریابی نتایج آن را کاملا رصد کنید تا بتوانید در بهینهترین حالت آن را تنظیم نمایید.
همزمان با رشد و ایجاد تغییرات در محصول یا خدمات شما، کمپینهای تبلیغاتی نیز باید بهروز شوند. اگر نتایج بازاریابی خود را به دقت کنترل میکنید، وقتی کاهش بازده کمپین را مشاهده کردید متوجه میشوید که وقت بازنگری در محصول یا خدمات ارائه شده یا تغییر پیام تبلیغاتی است.
اگر میتوانید محصول جدید خود را در یک خط سیر تولیدی با محصولات قبلی خود قرار دهید و آن را به گونهای با محصولات قبلی و بعدیتان مرتبط سازید؛ چرا که افراد تمایل دارند بدانند که چه راهی برای تولید محصول طی شده است. شما با بیان یک روند داستانی از تولید محصولات خود میتوانید آنها را بیشتر به محصولات خود جذب کنید.
فرآیند انتشار موفق یک محصول هیچگاه به اتمام نمیرسد. این فرآیند از قبل از انتشار محصول شروع میشود و تا بعد از رونمایی از آن ادامه دارد. شما باید در راستای درگیری مخاطب با محصول، قبل از رونمایی از آن، تیم فروش و پشتیبانی از مشتری خود را پرورش دهید تا بتوانند آماده پاسخگویی باشند.
منبع: college.tapsell.ir