کتابخانه دانش آموز فلکه معلم شیراز

کتابخانه دانش آموز فلکه معلم شیراز

خانه » کتاب » کتابخانه دانش آموز فلکه معلم شیراز

کتابخانه دانش آموز فلکه معلم شیراز


کتابخانه دانش آموز فلکه معلم شیراز

سلام و درود خدمت همه شما دوستان و عزیزان به سایت شیراز یاب خوش آمدید در این پست قصد داریم کتابخانه دانش آموز فلکه معلم شیراز را به صورت آدرس و شماره تماس معرفی کنیم امیدواریم از این پست حداکثر استفاده را ببرید و در صورت داشتن انتقاد یا پیشنهاد می توانید آن را با ما در میان بگذارید تا در بهبود هر چه بیشتر سایت مورد استفاده قرار گیرد. با تشکر از همراهی شما دوستان



https://shizyab.ir/wp-content/uploads/2020/03/1.gifاگر دوست دارید شما یا کسب و کارتان، مثل: کتابخانه دانش آموزش فلکه معلم شیراز در گوگل و اینترنت دیده شود.

اینجا کلیک کنید.گل



کتابخانه دانش اموز میدان معلم شیراز

 

خدمات ارائه شده در کتابخانه دانش آموز شیراز :

  • دارای کافی شاپ
  • فهرست نویسی
  • سالن مطالعه
  • بخش کودک
  • کتاب کنکور

آدرس:فارس ، شیراز ، میدان معلم ، ابتدای بلوار پاسداران ، کتابخانه دانش آموز

07136309623 شماره تماس: 07136309620

ساعت کار : 9 الی 21 شب

 

کتاب‌خانه به مجموعه‌ای از اطلاعات و منابع و خدمات اطلاعاتی گفته می‌شود که توسط یک نهاد عمومی، خصوصی یا یک شخص نگهداری و اداره می‌شود. از نگاه سنتی، کتابخانه به‌طور معمول به مجموعه‌ای از کتاب‌ها گفته می‌شود. کتاب مجموعه ای از اطلاعات در مورد یک فرد یا یک جسم یا … است که در صفحاتی کاغذی نوشته یا چاپ می‌شود.

تاریخچهٔ کتاب و کتابخانه در عهد باستان

از خرابه‌های شهرهای باستانی سومریان چنین برمی‌آید که سومریان در حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کتابخانه‌های شخصی، مذهبی و دولتی بر پا کرده‌بودند، مشهور است که کتابخانه «تلو» مجموعه‌ای متجاوز از ۳۰۰۰۰ لوحهٔ گلین داشته‌است، تمدن سومریان از ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد پا گرفت و در عهد طلایی «اور» شکوفا شد.

مورخان سومری ثبت تاریخ جاری و بازسازی داستان گذشته‌شان را آغاز کردند؛ کهن‌ترین نظام نگارش شناخته‌شده «خط میخی» است و اعتبار سومری‌ها به سبب ابداع این خط و خدمت بزرگ آن‌ها به بشریت است.

برای نوشتن از قلم فلزی و تیزی (به‌شکل میخ) استفاده می‌کردند و بر موادی چون گِل نرم، عاج یا چوب می‌نوشتند. برای این منظور کاتبانی تربیت‌شده وجود داشتند و پس از نوشتن، گِل نرم را می‌پختند تا سخت شود. قطعات گِلِ پخته به‌صورت لوحه، نخستین کتاب‌هایی است که تاکنون کشف کرده‌اند. چون لوحه‌ها ابزار ثبت اطلاعات تجاری، آثار مذهبی شامل دعاها، مناسک، علائم جادویی، افسانه‌های مقدس و حکایات و روایات قومی و ملی بودند.

منبع:ویکیپدیا

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد